Wie zijn die klanten die ‘Ja’ zeggen tegen The High-end Experience?

“Wat leeft er bij hen,
hoe werkt dat dan,
welk resultaat kan je verwachten?”,
zijn vragen die je je wellicht al eens stelde,
bij het lezen van mijn artikels of posts,
waarbij ik vertel over mijn werk.

Niets beter dan klanten het zelf te laten vertellen.
Ik stel je graag voor aan Briant & Jaldhara,
de oudste digitale nomaden van Nederland,
wonen nu nog op Bali en vanaf volgende week in Mexico.

Ik ontmoette hen op Ibiza,
werd klant bij hen 5 jaar geleden.
Ik was zakelijk zeer succesvol,
maar er knaagde iets.
Een soort sluimerende leegte, die niets of niemand kon opvullen.
Zo leerde ik hen én hun werk heel goed kennen.
Ze leren nl. ondernemers om 100% geluk en vervulling te creëren,
in alle aspecten van hun leven
(die zin is trouwens al een resultaat van de eerste sessie The High-end Experience😉)

Erg blij was ik toen ik kleine 2 maanden geleden een mailtje kreeg van Jaldhara,
met de vraag of ik hen kon helpen.

Ze hadden het gevoel dat de return op hun inspanningen te laag was.

5 dagen per week podcasten,
300 zeer kwalitatieve podcasts,
regelmatig posts op social media
en toch bleef het te stil in de mailbox.

Ja, heel graag deed ik dit, want ik zag hun goud,
en zag vrijwel direct waar het schoentje knelde.
Alles was te vaag,
en er was in de content veel te weinig link met hun aanbod.
Waardoor er minder klanten waren dan gewild.
Zonde, want ik wist uit ervaring hoe goed ze waren.

Gratis Strategiesessie: balans opmaken en perspectief schetsen

In de Gratis Strategiesessie stonden we stil bij:
-waar staan jullie?
-waar willen jullie naartoe?
-waarom is dit belangrijk voor jullie?
-hoe richten we dit in?

Ik stelde hen de vraag:
zou het kunnen dat jullie teveel doen ?”:
 Hoe zou het zijn om veel minder te podcasten?”
Dit moest even landen en voelde in eerste instantie heel onwennig,
toch deden ze het.
Ze namen een actieve time-out.
Dit betekende een maand geen nieuwe podcastafleveringen.
Actief betekende dat wij die maand heel intensief aan de slag gingen.

Je hoort het verhaal in aflevering 301 van hun podcast:

Concreet betekende dat actief aan de slag gaan:
de doelgroep helder krijgen,
hun problemen en verlangens helder krijgen,
een onweerstaanbaar aanbod ontwikkelen (jaha, hieruit ontstond de 100% Me Mastermind),
aan een prijs die hen én de klant uitdaagt,
de website aanpassen,
de gratis weggever aantrekkelijk maken,
een nieuwe stijl in social mediaposts aannemen,
salesgesprekken leren voeren op hoog niveau,
bezwaren ombuigen die hiermee gepaard gaan,

Mijn rol als Business Mentor in dit verhaal:

vragen stellen, kennis doorgeven, tips geven, feedback geven op alle teksten, aanmoedigen om heel veel te schrappen (less is more!), om call to actions te gebruiken, het belang van story telling uitleggen, vertellen over ‘laaghangend fruit’ detecteren, een salesscript ter beschikking stellen om sales te doen voor €10K-programma’s, stimuleren om hun expertise in de media en podcasts te krijgen en suggesties doen welke kanalen hiervoor interessant kunnen zijn, vertrouwen geven, stretchen ook als het ongemakkelijk is, supporteren als er een salesgesprek is, mee in de vreugde delen als er een ‘ja’ komt, mijn netwerk mee ter beschikking stellen, tips geven voor een fotoshoot, samen een actieplan maken om die eerste mastermind vol te krijgen…

Eigenlijk lag alles er al,
maar we hebben alles samen afgestoft,
verscherpt, helderder gemaakt,
versimpeld,
een soort nieuwe wind,
de vitrine herschikt en een andere naam gegeven,
zodat de passanten direct zien of ze daar moeten zijn of niet
en er over hen gesproken wordt…
En dit wordt opgemerkt!

Het resultaat na 4 weken The High-end Experience?

Briant vatte het zo mooi samen:
‘Het verhaal is rond: alles wat we zijn, alle aspecten van wat we doen, wat je bij ons kan leren en bereiken is helder voor onszelf en nu ook helder weergegeven op de site en op social media’.

Jaldhara zegt:
‘In feite is er niks nieuws. Alles is alleen anders verpakt. Het is expliciter geworden voor wie en wat. Dit geeft zo’n rust. En ook meteen resultaat: er meldden zich al snel klanten die ja zeiden tegen ons nieuwe vormgegeven High-end Experience’.

Dat zijn overigens de laatste individuele High-end Experience trajecten die nu nog beschikbaar zijn. Vanaf 6 september bieden ze alleen nog maar de exclusieve 100% Me MasterMind aan. De investering voor de 100% MMM bedraagt 7k of 10k in de diamond versie en is beschikbaar voor 6 vrouwelijke ondernemers.

En jij?

Ben jij ook toe aan essentialisme in je hoofd, in je bedrijf,
je talenten kunnen uitoefenen waarbij je kan werken met de juiste klanten
die je goed betalen én je heel veel vervulling geven?

Vraag dan je Gratis Strategiesessie aan en ik vertel je welke mogelijkheden ik zie voor je bedrijf.

PS Die trend om minder te podcasten zetten Briant & Jalhara door. Van 5 x per week gaan ze naar 2 x per week. Ik leer mijn klanten minder te doen, met veel meer resultaten…