Tekenen aan de wand die aanduiden dat een High-end business wel eens iets voor jou zou kunnen zijn…

Herken je het volgende ? Overweeg dan zeker de overstap naar het High-end Ondernemen.

1. Kwaliteit boven kwantiteit

Vaak, ook in je privé, kies je voor kwaliteit. Je begint te stralen van mooie plekken, mooie kleding, van mensen op de allerbeste manier helpen, van oprechte aandacht, puurheid…

Sinds ik koos voor het high-end ondernemen, ontvang ik mijn klanten in de mooie kantoren van Fosbury and Sons. Ik kijk er elke keer naar uit om ‘naar mijn werk’ te kunnen rijden en met topklanten in gesprek te mogen gaan en hen op een paar uur tijd mega-inzichten te laten ervaren… Ik kies ervoor om professionele fotoshoots te boeken. Ik heb een premium abonnement in een prachtige sportclub…
Gewoon omdat ik dat het allerfijnste vind.

2. Je houdt je in bij je huidige klanten

Je hebt te veel in huis wat niet aan bod kan komen.
Het continu op de rem staan, je klein houden ergert je als je heel eerlijk bent.
Je werkelijke visie en oplossingen zijn eigenlijk te groot voor hen.
Premium klanten daarentegen, hangen aan je lippen en gaan direct over tot actie.

Vroeger werkte ik ook met starters. Vaak speelden er issues als ‘ik durf mezelf niet zichtbaar maken’, ‘ik kan niet kiezen’ wat het hele proces vertraagde en waardoor resultaten uitbleven. Meer dan de helft van mijn kennis was niet relevant voor hen, omdat ze nog niet in de fase waren waar deze dingen speelden.

Nu werk ik met klanten die al succesvol zijn maar hun omzetplafond bereikt hebben en next level willen gaan.
Ze zijn ambitieus, willen vooruit, begrijpen me en boeken geweldige resultaten.

3. Je vindt dat je meer waard bent én wil meer verdienen

Je bent intussen zo gegroeid in je vak terwijl je plek in de markt nog hetzelfde is.
Elke vezel in je lijf geeft aan dat dit niet meer klopt.

Je wil werken met een ander kaliber klant. Je vindt jezelf te veel waard om je te omgeven met mensen en producten die je waarde omlaag trekken.

Zo sprak ik onlangs een bekende ondernemer. Overal wordt er naar haar opgekeken en ze heeft het gevoel dat niemand haar begrijpt en ‘aan kan’. Ze kwam bij me omdat ze een sparringpartner zocht op hoog niveau. Een verademing vond ze het dat ze met een half woord genoeg had.
Op hele korte tijd gaf ik haar adviezen die nooit iemand haar gezegd heeft. Hierdoor kan zij veel tijd én leergeld besparen.
Ik word hier zo blij van want kom helemaal tot mijn recht! 

4. Je wil meer gemak

Wat levert een klant je op ? Een salesgesprek waarbij je iets verkoopt aan €2.000 kost evenveel tijd als een salesgesprek voor een premiumdienst van €20.000.Je hebt dus minder klanten nodig en zoals ik zei heb je minder kosten en een klein team.

Vroeger coachte ik 6 u per dag, 5 dagen per week. Voor en na deed ik mijn administratie, marketing. 50- of soms 60-urige werkweken waren de norm. En bottom-line zag ik er weinig van terug op mijn bankrekening.

Tegenwoordig coach ik 20 u per maand. Alles dient te gebeuren in de 35 uren die mijn zoontje naar de opvang is. Tegenwoordig realiseer ik omzetten van €+45K/maand, zonder stress, met een hoge winstmarge.

5. Je wil meer vrije tijd

Een agenda met ademruimte, dat is waar jij van droomt. Je moet weinig beschikbaar zijn omdat je maar met weinig klanten werkt. Je kan schoolvakanties vrij nemen, elke maand één week gaan reizen of voor je kind zorgen wanneer het ziek is.

Toen ik vroeger 6 u per dag coachte, 5 dagen per week was het een ramp als mijn zoontje ziek zou zijn en niet naar de crèche zou kunnen. Ik kon niet schuiven met afspraken, want alles zat weken vooraf vol. Ik had ook geen tijd om te sporten.

Nu hoef ik maar een paar klanten te bellen als hij ziek is, en ze kunnen direct diezelfde week ingepland worden voor een nieuwe sessie, waardoor hun proces geen vertraging oploopt. Nu zwem ik 2 x per week. Heerlijk…

6. Je wil groeien maar wil geen groot team

Als je geen premium prijzen vraagt, en je richt op massa, heb je vaak een kleine winstmarge.
Er hoeft niet veel te gebeuren of je geraakt in de rode cijfers. Voor je het weet heb je veel mensen voor je werken, een gigantische verantwoordelijkheid want jij bent de enige die dit allemaal moet betalen. Je verliest veel tijd aan mensen zoeken, opleiden, inwerken, again and again…
Je bent aan het werk om je team te betalen. Als je niet oppast wordt iedereen er beter van, behalve jij.

In mijn vorige bedrijf werkte ik met een team van 16 coaches en nog heel wat andere freelancers (VA, grafisch vormgeefster, marketeers…).
Ik betaalde mijn coaches teveel, waardoor er nog maar weinig winst overbleef. Ik werkte keihard om heel die machine draaiende te houden. Constant verloop, veel stress… echt topsport zo’n miljoenenbedrijf.

Tegenwoordig heb ik alleen nog maar een VA en een grafisch vormgeefster die op freelance basis voor me werken.
Mijn winstmarge is veel hoger en de stress is weg… 

7. Het is te comfortabel

Je functioneert op automatische piloot, voelt het vuur niet meer branden, ondanks dat je het goed voor elkaar hebt.

Waar is die adrenaline, dat wauw-moment? Je wil gestretcht worden, het gevoel hebben dat je leeft…

Eerlijk? In mijn vorige bedrijf leerde ik de laatste jaren niks meer bij. Terwijl ik voordien echt kon kicken op in de pers komen, mijn eerste webinar geven, een grote deal in een bedrijf binnen halen…

Sinds ik koos voor het high-end businessmodel leer ik alle dagen bij. Echt alle dagen… Het vraagt hele andere vaardigheden. Je dient veel specifieker te zijn in je marketing, je woorden anders te kiezen, je krijgt andere bezwaren in sales. De uitdagingen waarmee premium klanten worstelen, zijn complexer. Ik sta weer ‘aan’ en dit geeft me tonnen energie.

En jij? Herken jij sommige van deze signalen? Spreekt het High-end ondernemen je aan?

Kriebelt het om waarde te leveren op topniveau en next-level te gaan met je bedrijf?

Vraag dan een Gratis Strategiesessie met me aan en ik vertel je hoe het High-end Businessmodel voor jou kan werken.