5 tips om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten

Ik postte op Facebook de quote van Zig Ziglar:

“If people like you, they will listen to you. If people TRUST you, they will do business with you”…

Ik vroeg  onder deze post aan mijn volgers wat zij kunnen doen om die ’trust’factor te beïnvloeden. Sofie reageerde dat ze erg benieuwd was. Ik dacht na over de zaken die die trust kunnen beïnvloeden. Er schoten me 5 zaken te binnen en deze 5 tips deel ik graag met jou.

#1. Congruentie tussen denken-voelen-doen

Dit komt uit het Boeddhisme. Daar zeggen ze dat als wat jij doet overeenstemt met wat je denkt en voelt, de energie stroomt. Als er geen overeenstemming is, voelen mensen dit. Ze kunnen het misschien niet benoemen, maar hun onderbuikgevoel zegt dat ‘er iets niet klopt’…

#2. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt

Als je iets belooft, doe het dan. Noteer het in je agenda en volg afspraken op. Als er op je website staat dat jij wekelijks een eZine stuurt, doe dat dan ook. Als jij een potentiële klant belooft om te bellen, maak dan meteen een belafspraak en zet die in je agenda. Als jij een klant zegt bij het einde van het traject binnen 6 maanden even contact te hebben, is dat belangrijk dat te doen…

# 3. Wees een expert

Weet waarover je het hebt en practice what you preach! Mensen haken af op boekenwijsheid. Ik zie vandaag de dag een nieuwe lading businesscoaches opstarten die nooit eerder succesvol een bedrijf hebben neergezet…  Be careful!

#4. Wees zichtbaar

Je kan 100% betrouwbaar zijn en inhoudelijk zeer sterk, maar als de wereld jou niet weet te vinden heb jij geen klanten. Hoe je zichtbaar kan zijn op een manier die bij je past, komt aan bod tijdens ‘The Client Attractor Day’.

#5 Zorg voor referenties

Je kan van jezelf zeggen dat je goed bent, maar dat komt niet zo geloofwaardig over. Beter dat anderen dat zeggen, en dan wel mensen die eerder klant van je waren. Hoe ik aan +90 kwalitatieve referenties kwam op LinkedIn , vertel ik je ook tijdens ‘The Client Attractor Day’.

Denk jij nog aan andere zaken die vertrouwen scheppen bij potentiële klanten? Deel ze gerust onder dit artikel, ik ben benieuwd!

Wil jij in de toekomst de nieuwste artikels ontvangen, registreer dan je naam en mailadres en ontvang meteen de Gratis Checklist met 10 vragen om ‘anders’ te kijken naar je bedrijf!