Geld en ondernemen:
een geslaagd huwelijk of een noodzakelijk kwaad?

Passion for Business - Geld vragen voor diensten

Geld vragen voor je diensten, waarom is dat nu zo belangrijk?

Honderden ondernemers heb ik  begeleid in het bepalen van hun missie. Samen gaan we dan op zoek naar datgene waarvoor ze gebeld willen worden. Ik leer hen ook hoe ze ervoor kunnen zorgen dat die telefoon ook werkelijk rinkelt. En dan word je gebeld, en dan? Stress …

Dan is het cruciaal om een concreet aanbod te hebben mét een bijhorende prijs. Zonder de durf geld te vragen voor de diensten die je levert, gebeurt er werkelijk niets. Geen omzet, geen klanten, geen voldoening, geen gewenste lifestyle …

De kans is dan bestaande dat jij vroeg of laat de handdoek in de ring gooit en beslist dat ondernemerschap niet voor jou is weggelegd.

Maar wacht, het kan ook anders!

Geld vragen, hoe bepaal je de juiste prijs?

Hopelijk ben jij je bewust van de kracht van jouw dienst en besef je dat hieraan een prijskaartje hangt. Klanten kiezen voor jou en niet voor je concurrent en daar mag wat tegenover staan. Het zou de klant namelijk geld kosten als zij geen gebruik zouden maken van jouw expertise. Het levert hen veel op; niet alleen in tijd en energie maar ook op financieel gebied. Bedenk je goed dat het veel waard is om het gewenste resultaat te bereiken. Jij bent het dus zeker waard om geld te vragen voor jouw diensten!

Ik nodig je uit om de waarde die je hebt voor de klant om te zetten in eigenwaarde zodat je congruent bent: denken, voelen en doen op één lijn. Klanten mogen ervaren dat jij staat voor je dienst en dat de prijs die je vraagt, meer dan terecht is.

Geld vragen, durf de goede prijs te zetten!

Graag noem ik 5 goede redenen om je te overtuigen de juiste prijs te vragen voor jouw diensten.

1. Verander je prijs, verander je mindset!

Vraag de juiste prijs. Door je prijs aan te passen, zal je anders gaan kijken naar de diensten die je levert. Het zal ervoor zorgen dat je  jezelf en je werk respecteert. Je gaat automatisch meer je best doen omdat je kwaliteit wil leveren en de klant waar voor zijn geld wil bieden.

Het is mijn commitment aan mijn klanten dat als ze de tips volgen die ik geef in de programma’s, ze de investering in no time hebben terugverdiend.

2. Verander je prijs, trek andere klanten aan!

Vraag de juiste prijs. Door je prijs aan te passen, zal je andere klanten aantrekken. Klanten die, net als jij, willen veranderen en vooruitstrevend zijn. Ze zijn volop in ontwikkeling en willen van hun business een succes maken. Daar mag de juiste prijs tegenover staan. Door een hogere prijs zal je gemotiveerde klanten krijgen die geweldige resultaten boeken en tevreden zijn. En tevreden klanten sturen weer gelijkgestemde mensen naar je door!

Ik krijg van mijn VIP-klanten heel veel energie en werk graag met ze. Ze geven me zoveel voldoening als ik zie hoe ze groeien, bloeien en floreren met hun business!

3. Verander je prijs, investeer in jezelf!

Vraag de juiste prijs. Door je prijs aan te passen, zal je geld en tijd overhouden om te investeren in jezelf. Investeren in zowel momenten waardoor jij je batterij weer kan opladen als investeren in de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied. Door deze scholing word jij geïnspireerd en kan je deze inspiratie overbrengen op jouw klanten. Expertstatus is het gevolg!

Ik investeer al jaren in mijzelf en besteed jaarlijks meer dan €10.000 aan coaching en opleiding. De kennis die ik opdoe geef ik hierna met veel plezier door aan mijn eigen klanten.

4. Verander je prijs, maak de wereld mooier!

Vraag de juiste prijs. Door je prijs aan te passen, zal je geld overhouden dat je niet nodig hebt om een gelukkig en waardevol leven te leiden. Door je overvloedigheid te doneren en goede doelen te steunen brengt dit enorm veel voldoening en zal je een evenwichtiger mens worden.

Ikzelf steun jaarlijks goede doelen. Met liefde.

5. Verander je prijs, maar maak het niet het hoofddoel!

Vraag de juiste prijs. Door je prijs te vragen, kan jij doen waar je goed in bent en stralen. Wringt het ergens en vind je diep in je hart dat het geld de belangrijkste reden is van jouw werkzaamheden dan zal dit je op een bepaald moment inhalen. Laat geld niet dé drijfveer zijn.

Mijn werk is een grote passie van me. Ik hou van de mensen waarmee ik werk.

En jij? Een oefening voor jou:

Ik nodig je uit om eens kritisch te kijken naar je prijszetting en na te denken over de positieve invloed die het vragen van meer geld je  zal opleveren.

Hoe voelt het om je prijzen bijvoorbeeld te verdubbelen? Welke omzet realiseer je dan per jaar?

En prijsverhoging is niet alleen een voordeel voor jou… Sta even stil bij hoe jij het meeste kan toevoegen aan het leven van je klanten?

Dit is geen makkelijke oefening. Ik herinner me dat bij elke prijsverhoging die ik deed, het angstzweet me uitbrak: ‘Wat als er helemaal niemand meer zou komen?’ Prijzen aanpassen is echt veel meer dan enkel een getalletje op je site veranderen. Ik ging zelf te rade bij experten die me precies leerden hoe dit te doen. Gelukkig liet ik me dus niet leiden door mijn angst en heb ik stelselmatig mijn prijzen verhoogd, omdat de waarde die ik lever in een uur door mijn jarenlange praktijkervaring én intensieve bijscholing maakt dat een uur coaching door mij veel meer oplevert dan het kost aan de klant.  Ik leerde die waarde ook overbrengen. En gelukkig bleven de klanten komen😊…

Ben jij een ondernemer met een omzet van minstens 150K en verlang je naar meer focus, inkomen én vrijheid? Heb je nood aan een businessmentor? Iemand die samen met jou kijkt naar je missie, je aanbod, je prijszetting, hoe je passief inkomen opzet, wat je gewenste lifestyle is,  een stok achter de deur om je droombedrijf te realiseren?

Ik ben er graag voor je!

Let op: per maand kunnen er slechts 2 ondernemers starten met dit traject.

Vraag een Gratis Strategiesessie en ik vertel je welke mogelijkheden ik zie voor jou en je bedrijf.