Een prijsverhoging is meer dan een getalletje aanpassen…
Stella, 45 jaar, life-coach, klopte bij me aan:
volle agenda, 6 gesprekken per dag, veel volgers op social media, omzet een pak boven de 150K ondanks uurtje-factuurtje aangevuld met online programma’s.
‘Leading lady’ in haar branche, you know…
Een vermoeide leading lady, dat wel..
Er blijft financieel te weinig over om zorgeloos te kunnen leven.
Geld vloeit de deur uit, naar haar team, naar FB ads, een te dure boekhouder…
Stella wil graag een eigen huis voor haar en haar kinderen.
Het moet anders…
Meer overhouden zonder zich dood te werken (jaha, dat zijn haar woorden),
eindelijk tijd vrij om dat boek te schrijven…
Stella denkt al langer aan een prijsverhoging,
zowel voor haar online programma’s, maar zeker voor haar 1-1 coaching,
maar stelt deze spannende gebeurtenis steevast uit.
Niet in Coronatijd.
Na de zomer.
Oh, die concurrent heeft net haar prijs verlaagd, de markt gaat dus de andere kant op.
Herken je dit?
Sommige dagen geloof je serieus dat je prijs goed genoeg is.
En vraag je je af waarom je niet wat meer tevreden bent.
Andere dagen denk je: pfff, mijn agenda zit (te) vol. Er moet iets veranderen. Je snakt naar adem.
Je weet dus dat je het voor je uit schuift, maar dat je het tóch moet doen.
Die prijs omhoog gooien.
De oplossing die veel ondernemers kiezen in zo’n situatie is…
Ogen dicht, adem in en huppakee – de prijs x3.
Om vervolgens te horen te krijgen: ‘Sorry, maar daar hebben we nu geen budget voor’.
En maar weer terug te gaan naar hoe het was.
Het is heel logisch dat het zo gaat.
Want je prijs verhogen is complexer dan een ander getal vermelden.
Het vraagt niet alleen maar moed. Het vraagt ook andere vaardigheden, een andere mindset.
Je komt vraagstukken tegen als:
- Hoe laat je jezelf zien op een manier dat je ideale klant vertrouwen in je krijgt?
Welke beelden zijn daarvoor nodig? Welke woorden? - Hoe vertaal je wat jij heel goed kan precies naar dat waar jouw klant veel geld voor betaalt?
- Hoe voer je zo’n salesgesprek waarbij je zelf knikkende knieën hebt om die nieuwe, hogere prijs te benoemen?
En, als die klanten dan je nieuwe prijs betalen, dan moet je die prijs nog kunnen drágen. Want je doet het juist om minder stress te hebben. Niet meer.
Het heeft lang genoeg geduurd.
Je mag nu écht gaan staan voor wat je waard bent.
Zonder dat je daarna toch weer je prijs verlaagt.
Sta jezelf toe dat je het niet meer alleen hoeft te doen.
Ik help je erbij in mijn The High-end Experience.
Beeld je eens in hoe het zou zijn om je prijzen blijvend met 50 of 100% te verhogen?
- Welk effect heeft dit op je zelfvertrouwen?
- Op je tijdsbesteding ?
- Op je omzet ?
- Op de investeringen die je kan doen in je bedrijf ?
- Op het passief inkomen wat direct verhoogt (ik leer je 2 fiscale optimalisaties kennen die gelieerd zijn aan je omzet. Je kan minstens 10% van je omzet terugzien op je privé-rekening, jaha, je creëert een soort win-for-life voor jezelf!)
- Op het soort klanten wat je aantrekt ?
- Op de resultaten die zij behalen en de testimonials die zij je bezorgen ?
- Op de voldoening die jij hebt ?
Vraag een Gratis Strategiesessie met me als jij interesse hebt om een mega shift te zien in jezelf en je bedrijf.
Ken je iemand voor wie dit interessant kan zijn? Stuur het gerust door!
Graag tot binnenkort!
Groeten,
Geef een reactie